Voor koude voeten.

Voor koude voeten.

Voor koude voeten.

Graag brei ik sloffen voor mijn koude voeten. Deze zijn met 2 draden gebreid, de ene is wol en de andere is van een cone nijlon die gebruikt wordt om tapijten te omboorden. Super sterk materiaal en lekker warm. De wol heb ik gekregen en de nijlondraad komt van een r.ommelmarkt. Dus kosten ze bijna niks. Op de cone zit nog heel veel garen zodat ik deze dagen nog eens op zet.

Voor wie ze ook wil breien.

Opzetten voor maat 39,

90 steken met een naald die twee maal dunner is dan waar het garen mee wordt gebreid.

4 naalden 1 r, 1 avr.

Vervolgens ga je over met de naalden die 2 maal dikker zijn(ik gebruikte 2,5 en 4,5) met patentsteek 34 naalden en dan eindigen met naald 2,5 nog 4 toeren 1 r, 1 avr.

Vervolgens vouw je het dubbel en breid de 45 steken samen dit is de onderkant.

Sluit de achterkant voor de hiel en naai aan de voorkant een cm of 5 dicht aan de bovenkant.

Geef een reactie

