Oud jaar en…

Jaarwisseling

Jaarwisseling

Oude jaar.

Bijna het gehele jaar hebben we niks gekocht, nou ja niks? eten wel natuurlijk.
Het enige wat er aan nieuwe kleding binnen kwam was een wintertrui ter waarde van 8 euro en een pyama voor 9,99. De rest komt allemaal van kringloop of de rommelmarkt.

Leuke opmerking kreeg ik ook over mijn sandalen(wolky’s) die voor 2 euro waren aan geschaft zijn en super lekker zitten. Toen we deze zomer op de camping waren en er een dame was die even met me naar de winkel wilde wandelen, zei ze ik trek even mijn lelijke rode ecco’s aan, die van jou zijn veel mooier. Ik zei maar niks en dacht alleen maar. Toch leuk zo’n reaktie zij had er vast een kapitaal voor uit gegeven.

Mijn vriendin reageerde ook zo mooi. Ik zei we leven nu al een aantal jaren tweedehands. ze keek me aan en zei; nou daar zie je niks van.

In het nieuwe jaar gaan we op dezelfde voet verder het bevalt prima. Soms is het hard werken maar het geeft zoveel voldoening. Helemaal geen behoefte om iets nieuw te kopen want als ik iets tweedehands koop is het voor mij nieuw.
Nog een voordeel is als een artikel wat je ooit eens nieuw kocht en goed beviel je nu misschien voor een beetje kan kopen. zo kocht ik een aantal jaren terug een keukenmachine, bijna nieuw voor 2 euro terwijl ik 40 jaar terug voor dezelfde machine 280 gulden betaalde. Het voordeel is ook nog eens dat ik nu bij mijn machine 2 mengkommen heb wat ook weer handig is. Hij is dan wel niet van deze tijd maar daar trek ik me niks van aan, de werking is precies hetzelfde en de cake smaakt niet lekkerder uit zo’n dure machine.

Zo kan je een buffertje opbouwen al bemoei ik me nooit met de centjes. Ik zal het steeds bijhouden maar vergeet het ook weer.

Misschien een voornemen voor het nieuwe jaar!

Allemaal een goed uiteinde en een gelukkig en gezond 2016

Geef een reactie

