Glutenvrije monchoutaart.

Monchoutaart.

Monchoutaart.

Deze heb ik 2 keer gemaakt voor de kerst. Het recept haalde ik uit een boekje van monchou en paste het aan naar een glutenvrije variant.
De koekjes liet ik eruit en daar voor in de plaats bakte ik een ronde cake van glutenvrij meel. Die in 3 lagen gesneden waarvan ik 2 gebruikte en 1 invroor. Altijd handig want een monchoutaart is vrij snel te maken.
Je kan er bovenop een vlaaivulling doen en een toefje slagroom. Deze keer deed ik de vulling er tussen maar dan gaat het bij het snijden nog al schuiven dus niet erg handig.
De pievorm was een grote 28 cm met daarin een ronde ring waarbij je de maat kunt aanpassen. Daar leg ik de cakebodem in en schuif de ring er goed om heen zodat het monchoumengsel er niet onder door kan lopen. En ik kan als de taart klaar is de ring er gemakkelijk weer afkrijgen door even met een warm mes langs de rand te gaan.
Het is een veelzijdig recept want je kan er goed mee variëren, aardbei, bosvruchten en kersen zijn ook erg lekker erin.

3 gedachtes over “Glutenvrije monchoutaart.

Geef een reactie

