Repareren.

Toen onze zoon in het voorjaar de slingers voor de verjaardag van de dochter op zou hangen maakte hij gebruik van de stoel en zakte er door. Ze hadden er nog 5 maar toch zonde. Toen we later weer kwamen waren er al 3 doorgezakt. Ik zei kan je het niet repareren? Och het waren geen dure stoelen, dan maar naar het stort, terwijl ze ze nog maar 3 jaar hadden. Zonde toch zei ik. Het antwoord daarop was ma je mag het proberen. Ik deed het niet maar toen we weer onder weg naar huis reden mailde ik snel dat ze ze niet weg moesten doen en als ze hier kwamen de stoel mee moesten nemen zodat we het eens rustig konden bekijken.

photostudio_1453411460927

Zo gezegd zo gedaan.
De stoel eens goed bekeken waar we de stof het gemakkelijkst konden verwijderen zonder dat het zichtbaar was en we tevens konden zien wat er was gebeurd toen hij er door zakte.
Op zich viel het reuze mee. Het was een hardboard plaat met schuimplastic erop die kapot was,(helaas geen foto van gemaakt). We drukten het weer op z’n plaats. De man zaagde van steviger materiaal een betere zitting en zette het met latjes en schroeven over de boardplaat heen. Ik begrijp niet dat ze er geen beter materiaal voor hebben gebruikt want verder zijn het hele stevige stoelen.
De man zaagde metéén nog 5 zittingen en latjes zodat ze samen de andere stoelen van een nieuwe zitting kunnen voorzien. Het stofje er weer over nieten en klaar was het. Zo kunnen ze weer jaren mee. Het stofje moet nog beter geniet maar onze nietmachine had er niet veel zin in. De zoon heeft ook wel 1 dus komt dat wel goed.
Zo hoeven ze niet alle stoelen hier heen te halen. We wonen n.l niet erg dicht bij elkaar. Hij is bijna jarig, ben benieuwd naar de reactie.
Ik vond de stof ook zo mooi. Zoiets geeft mij dan weer een heel goed gevoel, zo blij dat ze gered zijn van de vuilnisbelt.

photostudio_1453479764465

Geef een reactie

