Repareren.

Kijk wie zit daar in mijn keukenkastje en wat doet hij daar? Mijn man plaatste een nieuwe kraan. In 16 jaar tijd is dit nr 4 helaas. De 1e was een dure van grohe, de 2e was 1 van de aldi, een goedkope, nr 3 was weer een duurdere van een onbekend merk en nr 4 is weer 1 van de aldi. Er wordt beweert dat het door de close in boiler komt. Er hoort een extra zeefje in wat nergens te koop is. Althans wij hebben al verschillende winkels bezocht maar steeds nul op het rekest gekregen. Vandaar dat we nu maar weer 1 van 20 euro kochten en ik moet zeggen hij bevalt erg goed. Het is 1 met een waterbesparend knop zodat er een dikke straal of een dunne straal uit komt. Ik hoop dat hij lang mee gaat.

photostudio_1453928444494

Vervolgens moest hij eens naar de wasmachine kijken omdat deze ietsjes lekte. De wasmachine kochten we bijna 6 jaar geleden bij de kringloop voor 40 euro. Inmiddels lijkt het probleem opgelost. Vandaag stond er ook een mooie van Bosch maar die moest al veel meer kosten, 100 euro was de vraagprijs. Hij zag er beslist nog heel goed uit.

photostudio_1453929397556

Dan zette de man een adapter aan de electrische tandenborstel. Erg handig. Tandpasta erop en de borstel in de mond steken, druk op de knop en poetsen maar. Hij had het idee om er een nieuwe batterij in te solderen maar die zijn zo duur daar is hij niet aan begonnen. Het moet wel een adapter met weinig power zijn. Ik vindt het een super oplossing. Anders kan je hem weggooien.

photostudio_1453992110749

photostudio_1453929912953

5 gedachtes over “Repareren.

  1. Een waterbesparend onderdeel van een kraan bestaat uit een klein rond rubbertje met in het midden een veel kleiner gat, waar het water doorheen moet. Waardoor je veel water bespaart plus een bepaald zeefje. Die combinatie zorgt voor minder watergebruik en het toevoegen van extra zuurstof, waardoor het volume groter wordt. Kosten ongeveer 7 euro. Kan op elke (goedkope) kraan geplaatst worden. Het rubbertje kost zelf minder dan 35 cent.

    Liked by 1 persoon

  2. Zoek uit wat voor type geiser (of wat dan ook) je hebt, productnummer, serienummer etc. Google het op handleiding + onderdelen of hoe hij er van binnen uit ziet etc. Probeer achter het merk, grootte etc van het zeefje te komen. Gebruik indien mogelijk een kloon. Bestel en zoek via internet ! Dat gaat veel sneller en dan bereik je miljoenen bedrijven binnen dezelfde tijd dat jij nu 3 bedrijven hebt bereikt.

    Leg ze de vraag voor indien mogelijk of op een forum mbt gebruikers van hetzelfde artikel (google op naam product en kijk of er een forum van is) . En je hebt heel snel (goedkope) alternatieven. Er is een veel grotere kans dat je het gezochte artikel (sneller) vind en evt. direct besteld of dat je het een vriend of familielid laat ophalen evt. !

    Die kan het opsturen of mee nemen als hij je bezoekt ! Scheelt weer bezorgkosten !

    Bij ons zit geen Aldi. Bij mijn zwager wel, maar die zie ik 4 x per jaar. Ik vraag of hij het wil kopen (de leuke aanbiedingen) en testen (niet goed, brengt hij het terug: klaar). Is het niet al te zwaar en te groot dan verzend hij het per post of ik heb wat geduld. Zeker als het meer kost den de orginele verzendkosten indien mogelijk. Dan wacht ik wel !

    Een maand voor de verjaardagen en ik hem zie dan bestel ik via hem spullen bij de Aldi !

    Like

Geef een reactie

