Repareren.

Al een tijdje geleden zag ik dat de zitting van onze bureaustoel stuk ging.

photostudio_1454534383751

Eerst maar een kussen er over gelegd. Mijn man maakte deze week onder het tafelblad waar de computer op staat, van een plank een soort lade waarin hij zijn spullen kan leggen zoals de leesbril, notitieblokje, usbstick e.d. Het is maar een klein tafeltje en het ligt al snel vol, nu is het bovenop de tafel een stuk netter.

photostudio_1454534170653

Ik zei nu ziet het er netjes uit zal je dan nu ook niet de zitting van de stoel er af halen. Dat ging vlot.

photostudio_1454534700895

De stoel is wel 25 jaar oud en het stofje wat ik in gedachte had ook.

20160203_160905

Ooit eens een andere bureaustoel mee bekleed. Je wil niet weten hoeveel nietjes in de stof zaten. Ja en toen kwamen we er achter dat we nog steeds geen nietjes in huis hadden. Daar wacht het dus op. Het zal nog wel een poosje duren voor we er weer op kunnen zitten. Ach alle goeie dingen komen langzaam.

5 gedachtes over “Repareren.

  1. Jaren geleden toen de ov-chipkaart er kwam kwam ook de mogelijkheid om op afstand geld van chipkaarten te halen met scanners van dieven. Toen ik dat las ben ik op zoek gegaan naar een aluminium casing, waar ik mee gezien wilde worden ! Ik vond de aluminium safety wallet, die een design-item is en tegenwoordig spot goedkoop is.

    Goedkope manier om je pasjes te beschermen is een aluminium safety wallet te kopen bij Blokker. 2 voor 5 euro. 6 jaar geleden bij introductie gekocht voor 20 euro bij de bijenkorf. Die was toen het goedkoopst. Wij waren de trendsetters. Mensen hebben me vaak gevraagd waar ik ze had gekocht.

    Ze zijn van aluminium en er kunnen ongeveer 20 pasjes in. Je moet uitkijken dat je niet meer dan 1 pasje met rifd-chip erin doet. Doe je er 2 of meer in dan is er een kans dat ze elkaar wissen. Ben je al je geld kwijt, die op beide staat. Zoals ns-kaart, (anonieme) chipkaart etc.

    Een goedkope optie zou kunnen zijn om bij de action voor onder 1 euro een houder voor je chipkaart en\of bankpas te kopen en misschien past het dan alsnog in de safety-wallet.

    Dat heb ik nog niet geprobeerd. Het schijnen leuke houders te zijn bij de action met verschillende leuke designs. Aangezien de action bij mij niet in de buurt ligt ben ik nog niet langs geweest om er rond te kijken, maar ik las er een item over van iemand die dat ontdekt had.

    Like

  2. Probeer eens staand te computeren, dan val je af. Als je zit gebruik je geen spieren, maar als je staat gebruik je wel degelijk veel spieren en het is ook beter voor je rug en lichaam.. Als je zit te computeren heb je het sneller koud. Als je staat heb je het warm dus dan kan de cv wel wat lager. Bovendien je hebt er geen stoel bij nodig, die kan je ergens anders voor gebruiken of verkopen. Je hebt minder ruimte nodig. Je hoeft niet op te staan. Gaat de telefoon: je loopt gewoon naar de telefoon. Je hoeft niet op te staan. Het gaat allemaal veel sneller.
    Sinds 4 maanden staat mijn computer op sta hoogte. Op de hoogte die mijn vrouw die 24 cm korter is ook prettig vind. Eerst vond ze het niks. Maar nu is ze om. Ik heb de computer nu ook in de woonkamer gezet. Ik heb een enorme 2e hands lundia kast uit de tijd dat ik bij een kringloopwinkel werkte als vrijwilliger (WAO-er). Die kast is eigenlijk voor bedrijven bedoeld is met allerlei extra’s zoals uitschuifbare planken en dossierlades. De uitschuifbare plank gebruik ik voor toetsenbord en muis. Hij past ook in andere lundia kasten.
    Ik computer vaak en lang, maar nu ik de pc in de woonkamer heb gezet mist mijn vrouw me niet dagenlang. Ze roept me soms en ik loop gewoon bij mijn pc weg en maak een praatje. Geen gedoe van opstaan en pijnlijke rug, verslapte rugspieren enzo. Maar ik val zo af !

    Like

  3. Koppel je computer met een hdmi kabel aan je digitale tv en je hebt opeens een supergroot beeldscherm. Je kan via bepaalde sites bijvoorbeeld discovery channel, youtube etc. kijken ed. Koppel hem aan je receiver met een 3,5 plug (geluidsboxen) en je kan youtube, spotify gratis etc.

    Je hebt geen aparte computerhoek meer nodig. Je kan evt vanaf de bank met een draadloos keyboard computeren, facebooken, je mail bekijken, spelletjes doen, gamen (geen xbox nodig of wat dan ook).

    Bel via hotvoip via je computer voor 0,5 cent naar vaste telefoons en voor 2 cent naar mobiele telefoons. Geen verbindingskosten. Koop via kieskeurig een goede koptelefoon met microfoon voor 35 euro via ippies en hij kost nog minder !

    Maak een account aan, zet met ideal geld erop. Je ziet altijd wat je gebruikt en nog hebt. Zet voor elk telefoonnummer +31 (holland) haal de 0 van het netnummer af en bel voor weinig ! Voor mensen die vrienden hebben met whatsapp of messenger is bellen en smsen als je een facebook-account hebt gratis. Heb je er geen, maak er dan een en probeer zoveel mogelijk vrienden erop te krijgen die messenger gebruiken. Nodig ze evt uit en zeg dat ze gratis kunnen bellen met tablet en pc. Zolang daar messenger of whatsapp op staat.

    Whatsapp heeft verbinding met mobiele telefoon nodig (duurder, bovendien moet je een smartphone hebben). Heb je geen smartphone dan kan je gratis smsen en bellen met messenger via tablet (wifi) en pc, laptop via een headset met microfoon of zelfs bleutooth. Dan ben je mobiel. Is nog leuker. Ik heb er een van 12 euro incl. verzendkosten. Lidl 9 euro.

    Ik heb kpn netwerk, maar heb alleen goed bereik bij de voordeur. Ik leg mijn telefoon op de trap en schakel bleutooth in en loop de warme kamer in. Het werkt fantastisch. Met de tablet idem.

    Scheelt weer een tablet.

    Heb je een tablet of krant stop je abonnement op je tv gids. Download app mikrogids bijv. en die biedt meer mogelijkheden en is gratis dan de 52 euro die je per jaar voor de mikrogids betaald.

    De computer is tegelijk externe harddisk, dvd-speler, evt. blue-ray-speler etc. Je kan films en muziek opgeslagen op je computer (die je gedigitalisserd hebt) op receiver of tv afspelen.

    Een goede orginele (of de duurdere dvd-r(w)’s, niet de goedkope) dvd gaat hoogstens 10 jaar mee. Daarna verslechterd de kwaliteit sterk. Bij goedkopere dvd’s gaat het nog sneller !

    Digitaliseer al je dvd en cd’s. Is veel werk, maar je kan het ook laten doen. Laat dan alleen de dvd’s didgitaliseren die je vaker wilt zien. Sla ze op meerdere plekken in de cloud op, liefst gratis icm vele gigabits tot terrabytes. Comprimeer films, zodat ze minder groot worden. Strip ze totdat alleen engels en nederlands overblijven. De 10 andere talen of meer kosten ruimte, die je niet gebruikt !

    Er zijn gratis nederlandse clouddiensten waarbij de NSA niet meekijkt, waar je voor 1000 GB gratis kan parkeren. Gebruik er meerdere zodat als je telefoon of laptop of wat dan ook wordt gestolen je niet alles kwijt bent !

    Like

Geef een reactie

