Klaagbrief en borduren.

Mijn man schreef een klaagbrief naar de gemeente waarin we wonen vanwege de val die ik deze week maakte en eerder ook al door het slecht onderhouden wegdek. Het zal waarschijnlijk niks uithalen maar als je niks doet weten ze ook niks.
Toen we de dag na de val weer gingen wandelen, in de hoop niemand tegen te komen, spraken we even met onze buurman. Ja dan kan je het niet even weg stoppen die wonden aan je gezicht. Bleek dat de man ook al 2x was gevallen met alle gevolgen van dien. Hij had ook 2 brieven geschreven. Zij wonen in een andere gemeente maar rijden vaak langs ons pad.
Hoe meer er klagen des te beter zullen we maar hopen.
Na mijn zaterdagochtend ritueel, brood bakken, ramen wassen, toilet schoonmaken en de planten water geven was het al lekker zonnig zodat we de brief op de fiets weg brachten, 7 km hier vandaan is het gemeentehuis.
Daarna aten we een sneetje brood en het was te mooi weer om binnen te zitten dus maakten we nog een wandeling van een uur. Heerlijk was het zonnetje. Ik ben nog steeds wat stijf maar mijn hand is gelukkig weer goed hersteld. De avond na de val kon ik nog geen kopje thee optillen zo pijnlijk was mijn hand. De volgende dag was hij rood en opgezet. Als het weer wat gezakt is wil ik meteen mijn trouwring maar afdoen, dat lukt nu niet. Boven 1 oog werd het ietsjes blauw, dat viel dus gelukkig mee.
Toen we weer op de terugweg van de wandeling waren zagen we dat bij de brug de walkant wat was opgehoogd door de gemeente en wat schetste mijn verbazing, er lag in de berm een paal die nog in de grond moest voor een wandelroute waarop je kan zien naar welke kant je moet in welke plaatst te komen en hoeveel kilometer het is. Je kent ze vast wel.

Vergelijkbaar paaltje van het web.

Vergelijkbaar paaltje van het web.

Ik hoop toch echt dat die brief op tijd komt en dat het doordringt dat er nodig iets aan de weg moet gebeuren voor er nog meer ongevallen gebeuren. En wat te denken van de schade aan matriaal.
Als we zomers buiten zitten horen we ook wel eens gevloek op de weg omdat er wat is gebeurd. Lekke band of valpartij of andere schade aan materiaal. En wij wonen hier echt niet alleen. Schoolkinderen uit een ander dorp en uit de boeregezinnen moeten hier ook langs iedere dag. We wachten het af.

s’Middags nog een stukje aan het borduren geweest aan de laatste van 4 jaargetijden van Marjolein Bastin. s’Avonds bij lamplicht borduur ik nog aan een sterrenbeeld bij gebrek aan breiwerk. Stil zitten is niks voor mij dan val ik in slaap.

photostudio_1456586179197

photostudio_1456586533625

De stof en patronen kocht ik ooit eens op de rommelmarkt. Altijd fijn dat je zo kan beginnen. Wat een luxe voor weinig.

Een gedachte over “Klaagbrief en borduren.

Geef een reactie

