Rommelmarkt en..

Donderdag middag was er weer een leuke rommelmarkt en ik zocht 3
dingen. Ten eerste had ik helemaal geen dagcréme meer en ik zocht een zeeppompje, geen zeep want dat heb ik genoeg. Maar ja er zat wel zeep in beide voor 1 euro 50. Afdingen was bij deze dame niet mogelijk.

photostudio_1457701606374

photostudio_1457701483588

Verder zocht ik een frituurpan. Op de vorige rommelmarkt werd er een gloed nieuwe voor mijn neus verkocht voor 5 euro nog in doos. Helaas dacht ik toen.
Deze keer zag ik een philips moest 8 euro kosten, met afdingen werd het 5 euro.

photostudio_1457702037265

photostudio_1457812544408

Nu ben ik heel blij dat ik de nieuwe niet heb gekocht omdat deze heel gemakkelijk schoon te maken is, deze is digitaal en met klok.
Kan bijna helemaal in de vaatwasser. Thuis gekomen eerst getest of hij het wel deed voordat er gepoetst wordt. Gisteravond het mandje, het verwarmings element ingesmeerd met groene zeep en in een plastic zak gestopt met een schaaltje ammoniak. Vanmorgen zag het helemaal blauw, precies waar de viezigheid zat, want ja al die gluten moeten er wel uit. Inmiddels nog een nachtje in de zak. Het deksel kan er niet in want dat is roestvrij staal. De wasbak vol laten lopen met een heet sopje van biotex. Het glas er af geschroefd en het filter in de zak want die was erg vies.
Het houdt je van de straat. Tweede hands leven is hard werken.

photostudio_1457813397880

Hij glimt al aardig.

Hij glimt al aardig.

Zo zoekende op het net kom je ook nog tips tegen zoals deze: als je vis in de frituur hebt gedaan kun je de geur van het vet weer neutraliseren met een snee brood of een takje peterselie. Nooit geweten, ik bakte altijd vis als ik bijna de olie ging vervangen.
Olie los je op met olie dat wist ik wel, dus keukenpapiertje met wat olie en poetsen maar. Inmiddels is hij al aardig schoon geworden.

photostudio_1457812816337

Mijn man vond elastieken voor de tent voor 20 eurocent. Af en toe is er wel eens 1 helemaal gaar.

photostudio_1457811949344

Ook nog 2 petjes voor 1 euro. Hij werkt vaak buiten is is zomaar bruin, dus een beetje afdekken dan maar. Ik kan nu al zien dat hij buiten werkt.

photostudio_1457813594686

2 gedachtes over “Rommelmarkt en..

  1. Sorry Johanna, ik lees een beetje met vertraging 😉 fijne spulletjes hebben jullie weer gevonden! ik hou ook zo van rommelmarkten en kringwinkels….heb er ook al heel wat leuke dingen gescoord.
    Fijne dag nog….geniet van het zonnetje!

    Like

Geef een reactie

