Geranium’s stekken.

Ik kon het maar nooit voor elkaar krijgen. Na wat lezen hier en daar lukt het me sinds een paar jaar. Ik kan er zo blij van worden. Wat deed ik fout: meteen in de grond steken en water geven. Nu leg ik ze eerst een dagje in de vensterbank en steek ze als ze wat gedroogd zijn in de grond zodat ze niet meer gaan rotten. 1 keer in de week een beetje water en niet te warm zetten. Bij mij staan ze in de garage.

photostudio_1457600180219

Inmiddels heb ik 4 verschillende soorten. Een rode had ik eens gekocht, van schoonzus een paar roze stekken gekregen, van schoondochter een paar stekken van een donker rode met wit en van de camping uit Arlon een stek gevraagd. Dat is ook een mooie grote rode. Ik kan niet wachten om ze in de potten te zetten. Helaas nog even geduld.

Zodra ze wat groter worden kun je ze nog eens stekken door de top er uit te halen dan vertakt de plant ook wat meer en als er dan een knop in komt de 1e er uit halen zo krijg je meer knoppen.Dat wist ik ook helemaal niet.De hele zomer genieten want ze bloeien lekker lang.

Ook het voorjaar in huis gehaald. Niks van de Appie of andere winkel, gewoon uit eigen tuin. Kost ook niks.

photostudio_1457794662862

Momenteel kun je bij Poeisz supermarkt met een puzzel een caravan of een fiets winnen. Man zei doe jij maar mee je hebt nog wel eens geluk. 1 antwoord stond deze week in de folder dus gingen we vanmiddag even op de fiets de folder halen voor het laatste antwoord. Op de terugweg stond de buurman in de tuin(woont een kilometer van ons af) of we weer eens een bakje kwamen doen. En zo liep de dag helemaal anders dan verwacht.

20160305_100129

4 gedachtes over “Geranium’s stekken.

  1. geraniums stekken is niet zo mn ding,dat is een bloem die niet zo in mn smaak valt,ik koop 1 jaarse zomerplantjes bij een kweker in de buurt of bij de 3kwekers in de buurt,1ervan is een beschutte wekplaats voor gehandicapten en die kweken heel wat soorten,ik hou van alle paarse en witte tinten voor buitenplanten,ook lavendel is mn favoriet.mooi boeketje uit je eigen tuin!!
    ik duim dat je in de prijzen valt met de kwis!!

    Like

Geef een reactie

