Niet slecht voor een eerste..

Vandaag de nieuwe broodbakmachine van tomado getest en voor een 1e brood valt hij niet tegen.

photostudio_1458392800469

Ik maakte een klein dom foutje door de fiberhusk met de olie er eerst in te doen i.p.v het vocht waardoor 1 roerijzertje niet werkte. Waarschijnlijk vast gekleefd. Fiberhusk is n.l een kleefmiddel wat je eigenlijk eerst in water moet oplossen. Ik hielp hem even op gang en toen was het goed.Verder gingen de roerijzertjes en het brood ook heel gemakkelijk uit het blik toen ik het brood verwijderde.Ik vergat ze er voortijdig uit te halen wat ik eigenlijk altijd doe om grote gaten in het brood te voorkomen.
Het recept wat ik altijd in de panasosic gebruikte nam ik nu weer. Het is een eenvoudig maar goed recept.

photostudio_1458392875406

100 gr wit meel
350 gr vezelrijk meel
Fiberhusk 2 schepjes
4 lepels olie
260 dl water
1 dl karnemelk
1 ei
1,5 tl zout
Schepje baking soda
Scheutje azijn
5 gram gist

Mijn oude machine ga ik eerst nog gebruiken maar die maakte vorige keer toen het brood klaar was niet het normale piep geluid maar eerst een heel snelle pieptoon en het lijkt of het bakblik een beetje lekt aan de onderkant. Zolang hij het nog doet blijf ik hem gebruiken en heb ik vast 1 klaar staan voor gebruik.

Inmiddels zit er een nieuw broodje in de machine. Ik ben er helemaal bij mee.

Geef een reactie

