Medemens niet vergeten.

Gisteren met de rolstoel gewandeld, het lieve dametje waar ik altijd kom wou er met het mooie weer wel even uit. We zaten heerlijk even in het zonnetje te genieten. Ik zie dat ze langzaam achter uit gaat. Ze ligt ook veel op bed en de pijn wordt wel bestreden maar toch. Het doet me verdriet dat ze langzaam van ons weg glijd. Altijd zo lief voor iedereen. We zaten bij het grand café nog heerlijk even in de luwte wat te drinken. Als ik het weer nu zie dan troffen we het nog fijn.
Ik wist dat ze nog wel beschuit at dus nam ik die voor haar mee met een pot aardbeienjam waar ze dol op is en plukte nog eens een bos tulpen uit de tuin.

photostudio_1460665466506

Maar ik kwam de deur niet uit zonder iets. Bloemetjes kreeg ik van haar, vetplantjes. Altijd attent. Onderweg nog een kaartje gekocht, we liepen nog bij een rek tweedehands kleding langs die ze nog met belangstelling bekeek
En ook nog even kijken of er nog medebewoners waren overleden. Daarna bracht ik haar weer terug en wou ze nog koffie zetten. Ik zag dat ze erg moe was en weigerde de koffie want die had ik al bij het grand café gedronken. Deed de jas nog even uit en nog wat gebabbeld over van alles wat ze kwijt wou. Half 5 ging ik weer huiswaarts, blij dat ik nog wat voor haar heb kunnen betekenen.

De kleine plantjes zette ik in het kruidenrekje, ze hebben bijna geen wortels. Zelf had ik ook nog wat vetplantjes die erbij gedaan en maar hopen dat ze aanslaan.

photostudio_1460728511618

De 2 grote in een koperen gevalletje wat ook buiten kan als het warmer wordt. Ik moest er een foto van maken zei ze nog vooral dat kruidenrekje was ze benieuwd naar.

photostudio_1460728333781

4 gedachtes over “Medemens niet vergeten.

  1. je bent een dame met “een gouden hart”!
    ik doe dit ook met een eenzame buurvrouw van schuinsover,1maal in de week ga ik vragen of ze boodschappen nodig heeft of ze eens meewilt(80Jaar)en dan neemt ze mn arm en straalt ze van contentement,en ik voel me dan ook gelukkig als ik dit zie

    Like

Geef een reactie

