Oefenen, oefenen en nog eens…

Oefenen. Dat deed ik deze week, kijk maar mee.

Te klein.

Te klein.

Iemand vroeg of ik sokken maat 43 wou breien maar ik had nog geen goeie maat. Onze zoon heeft ook maat 43 dus mag hij als “paspop” dienen, dus nog maar een sok gebreid.

Hopelijk de goeie maat.

Hopelijk de goeie maat.

Van het garen dat ik vorige week kocht een sok gebreid maar ik was niet tevreden.

De niet tevreden sok.

De niet tevreden sok.

Dan eerst maar een ander kleurtje.

Was ook niet wat ik voor ogen had.

Was ook niet wat ik voor ogen had.

Met korte boord maar wel geslaagd.

Met korte boord maar wel geslaagd.

Allebei zijn ze naadloos.

Allebei zijn ze naadloos.

s’Avonds mag ik graag breien en het zinde me niet dat er in het boordje een naadje moest(2 recht 2 avrecht kan je niet breien op de een dubbelbeds breimachine) dus bedacht ik dat ik s’avonds het boordje kon breien en s’middag’s de sok kon af breien. Een fluitje van een cent inmiddels. Half uurtje werk.

Deze ook nog op de pennen gebreid omdat het garen niet geschikt was voor de breimachine.

Met de hand gebreid.

Met de hand gebreid.

En vanavond na het eten nog een proefje gemaakt voor een klein sokje. Dat kon ook nog met gemak uit garen wat ik voor 1 euro kocht.

Deze moet nog vast gemaasd worden.

Deze moet nog vast gemaasd worden.

Nog 1 paar te gaan en dan pak ik de breimachine eerst even op omdat het garen op is.

Vandaag zag ik ergens anders een leuk projekt, een gehaakte tas. In mijn voorraad katoen garen gezocht en gevonden dus kan ik zo weer verder. Later meer.

Geef een reactie

