Haken.

Momenteel ben ik aan het haken geslagen aan een boodschappennet. Het patroon vond ik hier Lossen en vasten.

photostudio_1463468210403
Maar het schiet nog niet zo snel op omdat er andere dingen tussen komen soms die ook door moeten gaan.
Het patroon is goed te doen, gemakkelijk beschreven en ik kon zo beginnen. Het mooie perle garen heb ik een paar jaar geleden al eens gekocht 3 bollen voor 1 euro maar een bestemming had ik tot heden nog niet. Nu dus wel.

photostudio_1463468366561
Of het groot genoeg wordt betwijfel ik maar dan haal ik het bovenste deel er gewoon weer af zodat ik het kan verlengen. De dame haakt n.l met haaknaald 3,5 en bij het garen wat ik gebruik is haaknaald 2,5 gebruikt.Het garen is in ieder geval super sterk.

photostudio_1463468061628

Wordt vervolgd.

7 gedachtes over “Haken.

  1. amai,dit wordt zeker een mooie tas!wij dames kunnen er nooit genoeg hebben,hee!als tiener had ik ook zo’n tasje(wie dit gehaakt had??),die gebruikte ik als zwemzak.op een rit naar het zwembad bleef mn tas in mn spaken van mn fiets hangen,ik ging overkop,ferme valpartij waar ik nu nog een litteken van heb in mn onderbeen dus…pas op als je ermee gaat fietsen,knipoog!

    Like

  2. Debora, deze is gelukkig niet zolang. Uit de winkel in de fietstas.
    Vroeger had mijn moeder ook een net. Ze stuurden mijn zus en mij erop uit omdat er onverwachts visite kwam eten. Halen jullie maar een blijk boontjes zei ze. Mijn zus stopte dat in het net en slingerde alle kanten op. Ik kreeg het blik tegen mijn hoofd geslingerd wat een behoorlijke snee op leverde. Je kan het nog zien want op die snee groeit geen haar. Zeker oppassen.

    Like

Geef een reactie

