Ik kan geen aardbei meer zien.

We hebben maar 2 rijtjes met aardbei plantjes maar jonge wat komt daar veel af en het is nog niet gebeurd.

photostudio_1466257477553

Gistermiddag de gehele middag bezig geweest met jam maken, wecken en siroop maken.
De foto spreekt voor zich. Potten genoeg verzameld en ook suiker vooraf ingeslagen want de ervaring leert dat om deze tijd de geleisuiker hier altijd uitverkocht is.

Siroop.

Siroop.

Maak je je aanrechtdoek dan helemaal rose omdat er iets fout ging, even in het teiltje met sodawater waar je de potten in schoon maakte dan wordt hij weer lekker schoon.

photostudio_1466257597932

Weck ringen even uitkoken met soda water en spoelen.

photostudio_1466257700216

Altijd heb ik een flesje stremsel bij de hand voor brandwonden. Een aantal jaren geleden heb ik mijn ene onderarm tot de elleboog helemaal verbrand met het verkeerd gebruik maken van de snelkook pan. Helemaal aan boven toe gevuld met water, de druk was eraf en toen deed ik het deksel eraf niet door dat het water nog hard kookte. 2e graads brandwonden, vlug de stremsel er over gegoten en er is niks meer van te zien. Het maakt niet uit of het over de datum is, deze is van 2011. Toen was dat ongelukje dus en meteen een nieuwe gekocht.

photostudio_1466257640293

En dan te bedenken dat er ook nog heel veel rode en zwarte bessen zijn. Vorig jaar deed ik alle rode bessen bijna in de diepvries maar dat neemt zoveel plaats in. s’Morgens altijd een handjevol in de havermout. Eerst moest dat wennen maar toen ze op waren vond ik het jammer.
Zwarte bessenjam en sap is hier wel in trek, rode minder. Heeft iemand nog tips voor de verwerking van rode bessen?

En zo’n explosie is het dan op mijn aanrecht.

photostudio_1466256898034

Zo ik ga voor de zondag nog een taart maken met jawel aardbeien.

2 gedachtes over “Ik kan geen aardbei meer zien.

Geef een reactie

