Rondje door de tuin en…wecken.

 

Eerst een rondje door de tuin. Tuinieren is niet echt mijn ding. Mijn man houdt een groenten tuin en ik doe de bloementuin.

photostudio_1465920336547

Veel bonen staan in de tuin. Sperciebonen, woudbonen, tuinbonen, bruine bonen, doperwten, prei, wortelen, andijvie en sla. Achteraan staan 2 rijen aardbeien waarvan de laatsten in weckpotten verdwenen.

photostudio_1466626411252

photostudio_1467037141021

Af en toe even controleren of de weckpotten nog we goed dicht zitten, als het lipje van de rubber ring naar beneden is zit het goed.

photostudio_1467015339584

Rode bessen waar ik vandaag wat van geweckt heb.

photostudio_1467037293083

photostudio_1465920199667

Zwarte bessen die altijd later komen dan de rode, wel veel lekkerder.

photostudio_1467015238969

Een stukje van mijn bloemen tuin. Alleen vaste planten. Ik laat het altijd lekker dicht tegen elkaar groeien dan heb je er het minste werk van.

photostudio_1467037413520

Deze staat achter waar we altijd zitten. Inmiddels zitten er 17 bloemen in. De foto is van 2 weken terug. Vorig jaar zaten er 3 bloemen in. Hij gedijt dus goed.

photostudio_1467037497936

De pioenroos daar en tegen doet het dit jaar minder goed 2 knoppen maar.

photostudio_1465919880388

En dan de hortensia vol met knoppen dat beloofd veel bloemenpracht.

photostudio_1465919814195

2 amerylisbollen in een verloren hoekje. Hopelijk krijg ik ze weer in bloei.

photostudio_1465920051471

Mooie rozen hebben we ook in de tuin staan en in de vaas natuurlijk.

photostudio_1467037716660

6 gedachtes over “Rondje door de tuin en…wecken.

  1. Wauw, mijn aardbeienplantjes staan er alleen maar wat armetierig bij en ik heb nog geen besje gezien! Maar ik heb goede hoop. Alles bloeit hier toch altijd wat later heb ik het idee…

    Like

  2. al die soorten bonen!!kennen wij hier niet hoor.wij hebben struikbonen en erwtjes staan.rode besjes wecken??wat doe je daar dan mee?confituur maken??ik vind die besjes veel te zuur,hebben hier een struikje witte staan,gebracht door de vogels maar ook weer evenvlug opgegeten door de vogels.die bessengelei vind ik wel lekker voor eens een potje.
    je tuin staat er goed bij!!!geen aardappeltjes?bij ons is dit het grootste gedeelte volzet met aardappelen.

    Like

  3. Debora, vorig jaar had ik de bessen in de vriezer gestopt wat tot gevolg had dat er weinig ruimte meer over was in mijn vriezer. Ik eet ze s’ morgens in de havermout. Een handje vol bevroren bessen. Eerst moest dat wennen maar toen ze op waren heb ik ze gemist. Vandaar dat ik ze nu geweckt heb. Liever had ik ze in de vriezer want die uit de weck zijn gezoet. Wij leggen altijd netten over de struiken tegen de vogels.
    Aardappelen hebben we 1 keer gehad, de grond is hier niet geschikt het is net potgrond, vee grond.

    Like

Geef een reactie

