Breien, bloemen en…

Zaterdag in de middag een proeflapje met de hand gebreid en inmiddels begonnen met een vestje met korte mouw. Geen idee of ik wel genoeg garen heb. Voor de breedte heb ik wel een maat 44 genomen maar voor de lengte kan ik met maat 36 toe dat scheelt al weer. Maat 44 neemt 500 gr en ik heb iets meer dan 450 gram.
Ik zou ook niet weten waar het te nog koop is. Anders haal ik gewoon weer af daar ben ik ook heel goed in of het wordt een hemdje zonder mouwen.

photostudio_1469540160406

Mijn andere breiwerk hing nog aan de breimachine omdat het steeds veel te mooi weer was en te warm binnen. Vanmiddag toen het even regende het laatste stukje aan het kussen gebreid en in elkaar gezet. Dit is het laatste overtrek, hierna ga ik weer wat anders oefenen.

photostudio_1469640409153

Nog eens een boeket geplukt gisteravond, de mooie schaarbloemen kreeg ik nog als stek van het mevrouwtje wat onlangs overleed en de hortensia is er nog 1 uit de tuin van mijn moeder. Zij overleed in 1999. Waar blijft de tijd.

photostudio_1469607586581

20160727_101615

photostudio_1469477794430

En eergisteravond zaten zo’n 40 minuten zonder stroom. Dan de kaarsjes maar op tafel de batterijen in de zaklamp, het heeft wel wat.
Maar ik was blij dat het niet langer duurde mijn vriezer had ik net gevuld met vers vlees voor een maand.

20160725_222642

6 gedachtes over “Breien, bloemen en…

  1. ben hier al om te reageren!!zit ook op mn pc.mooie kussens,hoor!!
    en je hortensen ohhhh wat staan die mooi!!ik vind dat ook zo’n mooie bloemen.

    Like

  2. Wat een mooie gedachte dat je bloemen in de tuin hebt van overledenen. Dan sta je elke keer even bij ze stil.
    Gezellig, een hond te logeren. Hij zoekt een mooie rustige hoek op.
    Ik denk vaak aan jullie manier van leven, alles tweedehands. Dat vind ik een mooi streven. 100% streef ik er niet naar, maar ik vind het mooi om bij alles wat je gebruikt stil te staan en je af te vragen waar het vandaan komt en waar het vervolgens belandt.
    Laatst had ik nieuwe remblokjes nodig op mijn fiets en toen dacht ik dat dat iets zou zijn wat ik niet tweedehands (of nieuw kringloop) zou kunnen scoren. Toen vroeg ik me af: wat zijn voor jullie artikelen die vrijwel niet kringloop te krijgen zijn, of waarvan het niet reeel is om het kringloop te kopen?

    Like

    • Anita, laatst was ons batterijtje leeg van de automatische garagedeur die moesten we echt in de winkel kopen. De meeste batterijen halen we bij de rommelmarkt of kringloop maar dit was 1 van maar 2 cm die kom je nooit tegen.
      Ondergoed voor de man kopen we ook nieuw. Verder kadootjes voor anderen. Vaak maak ik naast dat kadootje zelf ook wat in de vorm van een pot jam met een mooi label of een gehaakt mandje met iets erin soms sokken waarvoor ik dan wel nieuw garen koop. Verder zou ik het zo niet kunnen bedenken.
      Als de wasmachine stuk gaat en de man hem niet kan repareren heb ik in de garage nog een reserve onder de werkbank staan zodat ik niet meteen een ander hoef te kopen. Dat is 1 zonder centrifuge. Ik heb nog een losse centrifuge, altijd handig. Deze maand waren 2 van mijn zussen jarig en ging ik op zoek naar passende kadootjes, dan voelt het gewoon vreemd als ik in een winkel kom.

      Like

Geef een reactie

