Invriezen van lavas en..

Vandaag met het molentje, ik heb het al jaren 10 eurocent van de rommelmarkt, de lavas vermalen en in de ijsblokjesvorm gedaan en ingevroren. Morgen eens testen hoe het smaakt en hoeveel er in de soep kan voor de smaak goed is.

20161029_104842

Als het oké is doe ik de blokjes in een zakje en ga nog snel wat uit de tuin halen voordat het dood vriest.

photostudio_1477769204303

photostudio_1477769273905

Het afgelopen jaar iedere dag wat Spaanse woorden geleerd en zo kon ik op vakantie dit recept aardig ontleden, (klik, klik)

photostudio_1477771782251

behalve het woord levadura dat gebruiken ze voor gist maar het staat ook op bakpoeder. Kocht ik gist in Spanje daar staat dan weer maizena op terwijl het wel gist is. Dus erg verwarrend. Ik neem aan dat het in dit geval bakpoeder moet zijn al deed ik voor de zekerheid ook wat gist bij.
Vandaag dus gebakken. Volgens mij erg machtig. Morgen eens testen.

photostudio_1477769420059

Deze week greep ik mis. We zouden zuurkool eten en daarvoor spaar ik altijd kleine bekertjes met restjes over gebleven jus die dan in de vriezer gaan. In elkaar gezet nemen ze niet veel plaats in en als er dan 1 nodig is neem ik de onderste zo kunnen ze niet oud worden. voor de vakantie de vriezer schoon gemaakt en de restjes jus weg gedaan. En ja toen had ik dus geen jus en moest er wat anders op tafel komen. We hadden nog Spaanse aardappelen, gekookt niet te eten, echte friet aardappelen en zo aten we het zomaar 2 keer in 1 week friet. Erg hé.

photostudio_1477769354438

9 gedachtes over “Invriezen van lavas en..

  1. Wat leuk om weer een bericht van je te lezen! Jullie zijn op vakantie geweest? Leuk zo’n souvenir recept. Spaanse blue band, aan het plaatje te zien.
    De slakken hebben mijn lavas helemaal opgegeten. Net zoals ze bonenplantjes hebben opgevreten en de lupine.
    Groeten Anita

    Like

  2. Anita, ja we zijn op vakantie geweest in Spanje en daar zat het recept op een kuipje (tulipan wat tulpen)betekent.
    Hier ook veel slakken maar op 3 verschillende plaatsen in de tuin hebben we lavas en op er is maar 1 waar de slakken in zitten.

    Like

  3. fijn je terug e horen!knipoog!
    wat een miniwerk met die lava..maar dan heb je er lang,maar ruikt je hele diepvries dan niet?ik heb dit al met lange bonen..heb wel een fijne neus..we hebben van die lava wat teveel gezet,en die smaak is zo sterk en dit gebruiken er niet veel van..wie er wilde kon er krijgen maar ik heb er geen ingevroren..

    Like

  4. Mijn lade zit boven de diepvries dus apart. Nee ik heb er niks van geroken nog. Vandaag had ik het wel in de soep maar doordat we een andere soep hadden dan anders kwam de smaak niet zo tot z’n recht. Later daarover meer. Als het vers is gebruik ik ook nooit meer dan 3 blaadjes, even een scheurtje erin maken dan komt de smaak nog meer vrij. Wij missen het als het niet in de soep zit.

    Like

Geef een reactie

