Even een berichtje over mijn planten en..

Die zet ik in de zomer altijd buiten want daar gedijen ze heel goed. Mooi fris zijn ze nu.

photostudio_1477508313238

Vorig jaar deze foto gemaakt bij C.arrefour van net zo’n plant, ik wist wel dat ze groot konden worden maar zo groot, het was een hele struik.

photostudio_1478088872424

Die van mij komt ook uit Spanje. Jaren geleden toen de camping aan het eind van het seizoen was lieten de mensen hem staan, ze wilden hem niet meer.
Toen we op vakantie waren zei man steeds ze gaan dood want het is veel te warm en te weinig vocht, mijn verbazing was groot niet 1 was er dood gegaan ze waren allemaal juist opgebloeid. Meteen wel verpot in nieuwe grond want er wil nog wel eens een worm of oorkruipers onder de potten door het gaatje naar binnen kruipen ik zet ze in een kuiltje met pot en al zodat ze niet omwaaien.
Ze hebben even tijd nodig om weer op gang te komen maar dat duurt vast niet lang.
De varen heb ik in twëeen gescheurd.

photostudio_1477508501558

Deze heb ik ook al jaren gekregen op een verjaardag van mijn vroegere buurvrouw, ik denk zeker 25 jaar geleden. Steeds weer een stek nemen dan blijft hij mooi fris.

photostudio_1477508589502

Mijn lidcactus moest ik snel verpotten want kijk er zaten al veel knopjes in. Vorig jaar om deze tijd stond hij al volop in bloei iets van 200 bloemen zaten er aan.

photostudio_1478089696725

photostudio_1478089634123

En de vetplantjes van het lieve oude dametje wat voor de vakantie overleed hebben het goed gedaan.

photostudio_1478089505024

photostudio_1478089580741

photostudio_1478089416988

Hé en kijk eens wat daar staat? Een vakantiegroet uit Nieuwpoort van een stille volgster. Bedankt!

16 gedachtes over “Even een berichtje over mijn planten en..

  1. Jouw eerste foto heb ik in het formaat Carrefour.
    In de zomer staat hij buiten in mijn tuin.
    Herfst, winter en voorjaar heb ik deze plant binnen staan.

    Nu is het wachten nog op het eerste bloemetje ….

    Verder ben ik wel jaloers op jouw planten.

    Natuurvriendelijke groet,

    Like

    • Ja super! Ooit heb ik eens uit zaad palmen gekweekt. Het zaad nam onze zoon mee toen hij een jaar of 18 was. Kan ma er mooie palmen van kweken en als ik dan later een eigen huis heb krijg ik ze weer. 1 heeft hij meegenomen en de rest bleef hier. Maar ze werden zo groot dat we ze weg hebben gedaan.

      Liked by 1 persoon

  2. leuk,die “gouden”handjes voor je plantjes!!
    ik deed vorige week een workshop bloemschikken,we moesten zelf een krans maken met gedroogde bananenbladen en houtstukjes(met lijmpistool)en ons krans werd versierd met die”donderbotten”in tklein-mini zoals op je laatste foto.wij noemen dat “donderbotten of trienebotten”hadden de mensen vroeger op hun dak liggen.het is een mooi resultaat geworden.en dat kaartje,leuk,knipoog!!!!!hihi

    Like

    • Marianne: je snijd de top er uit met een stuk of 4 bladkernen, de onderste haal je eraf, want daar komen de wortels. vervolgens zet je hem in een potje met water tot er wortels aan komen. Je kan de oude plant eerst nog bewaren die begint wel weer in de top te groeien tot je zeker bent dat er wortels aankomen. Anders kan je het nog eens proberen. Of het nu de juiste tijd is om te stekken, ik denk meer in het voorjaar, maart april.

      Like

  3. In mijn huis staan alleen niet bloeiende planten en hoe graag ik buiten van alles doe binnen moeten mijn planten mij wel heel lief vinden want ondanks de slechte verzorging blijven ze nog leven en worden soms groter dan ik zou willen. Die lidcactus zou voor mij een uitzondering zijn. Die vind ik heel ouderwets mooi en dan zou ik de bloemen op de koop toe nemen. Leuk blog heb je.

    Like

Geef een reactie

