Kringloop en..

Iemand mailde deze week of we nog wel eens naar de kringloop gaan. Ja natuurlijk want daar heb je soms geluk. We gaan iedere week 1x.
Wat vond ik 2 weken geleden? Nou deze spijkerbroek voor 1,50 nog nagelnieuw, voor mijn man, had een klein probleempje  een opvallende opdruk, maar even googlen en opgelost.

En reserveknoop.

En reserveknoop.

Geen kale kniëen.

Geen kale kniëen.

Storende opdruk.

Storende opdruk.

Verwijderen met bakpapier er over en een heet strijkijzer.

Verwijderen met bakpapier er over en een heet strijkijzer.

En deze week zag ik sandalen van een goede soort voor 2,50.
Nieuwwaarde 64,95. Mijn man liet zijn oude achter in Spanje, het rubber lag overal in de voortent. De oude gebruikte hij rond de tent waar het vaak droog en stoffig was. Vorig jaar had hij een paar nieuwe gekocht maar nu hij deze zag zei hij als ik dat had geweten had ik ze niet gekocht. Ja, als je alles vooruit weet!

Ze lijken nog nieuw.

Ze lijken nog nieuw.

Er is niet veel op gelopen.

Er is niet veel op gelopen.

Ook begaf mijn broodbakmachine het deze week. Hij draait het deeg nog wel maar het brood wordt niet meer gaar en bruin. Ik heb er toch zeker wel 5 jaar plezier van gehad voor 3 euro. Het was een panasonic, wat een fijne machine.
Ik ben nog niet toe aan een nieuwe maar mocht het nodig zijn weet ik nu precies welke ik wil. Het is de goedkoopste in de serie volgens mij, de duurdere hebben een speciaal bakje in het deksel waar je nootjes in kan doen maar dat werkt niet bij glutenvrij brood dus niet nodig.

Dus moest ik me deze week redden met brood uit de oven. Eerst het meel in de broodbakmachine gedraaid (is veel stiller dan de mixer) en toen in het bakblik. Het zag er goed uit en smaakte lekker.

photostudio_1479669524622

En weet je nog dat we een sealapparaat kochten op de rommelmarkt om het brood wat snel uitdroogt goed te verpakken. Aan de ene kant handig maar ik ben nogal een hergebruikster van plastic en dat is niet mogelijk met die rollen dus vond ik de volgende oplossing. Het is ook nog eens beter lucht dicht ook en ik kan mijn ritszakjes steeds weer gebruiken. Een rietje in het hoekje van de ritssluiting steken en in 1 van de gaatjes van het seal apparaat en zuigen maar als het lucht er uit is snel het laatste stukje van het ritsje dicht drukken. Op de foto zit het rietje niet helemaal in het hoekje! Het gaat maar om 3 milimeter.

photostudio_1479669601843

7 gedachtes over “Kringloop en..

  1. Wat ben je toch weer inventief met dat seal apparaat! En als het je uiteindelijk niet bevalt dan kun je ‘m weer naar de kringloop brengen en dan heb je je er geen buil aan gevallen.
    Heb je de tekst helemaal van de spijkerbroek afgekregen?

    Like

  2. Anita, zo goed als. Eerst maar eens dragen en kijken of het laatste restje er niet met de was uit gaat. Het is i.i.g niet meer opvallend aanwezig. Ik kocht de broek eigenlijk voor thuis, hout zagen, gras maaien, enz. Maar hij is nog helemaal goed en man wil hem ook wel voor net aan. Trui er over en je ziet er nog weinig van.

    Like

  3. het is waar,met een trui erover ziet niemand dat!je hebt weer goeie vondsten!!
    wat heeft je man kleine voetjes..misschien is hij dan ook niet zo groot,mijn man is 1meter82 en zn schoenmaat is 44,ik daarentegen ben veeel kleiner,bijna 30cm kleiner dan mn man
    wat ben je vindingrijk met het luchtledig trekken van je brood,en het ziet er lekker uit!groetjes

    Like

  4. Ik snuffel er ook heel graag, heb er ooit een paar leren wandelschoenen gekocht voor 3 euro waar ik al veel kilometers op gelopen heb. Bovendien waterdicht. Aanstaande donderdag weer een sessie met vriendin op zoek naar kerstversieringen voor haar. Zij woont in een appartementencomplex en wil de etage waar ze woont gaan versieren met een aantal mensen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

