Terugblik en..

oliebollen012

Het jaar 2016 was een fijn jaar. Ik kijk altijd even naar de beste en de slechtste aankoop.

De beste was de schemerlamp van de kringloop voor 5 euro, in onze oude kon alleen een halogeenlamp en geen ledlamp vandaar dat we een andere wilden.

De slechste koop was de Tomado broodbakmachine van 7 euro, die er als nieuw uitzag. De v snaar liep er af en de man heeft geprobeerd om hem te openen wat onmogelijk was. Met heel veel geweld kreeg hij hem open, en toen was het duidelijk, afvoeren.

Verder had ik in de vakantie wat dingen opgeschreven om na de vakantie uit te voeren.

1. was een breimachine verkopen die is een paar weken geleden verkocht.

2. was doorgaan met koud afdouchen voor 30 minuten, In de vakantie was ik daarmee begonnen en ik moet zeggen het komt mijn huid ten goede, glad als een aal zijn mijn onderdanen, dat kon ik voorheen niet zeggen. Dus ga ik er mee door.

3. verder gaan met Spaans leren, dat doe ik nog steeds.

4. vroeg opstaan om te wandelen of te sporten, is ook gelukt, ik sta om 7 uur op en stap dan op de hometrainer.

5. 1 keer in de 4 weken boodschappen doen. Dit is niet gelukt wel omdat ik hier niet alleen woon en de man er andere gedachten over heeft.

6.  het recept van de chocoladecake wat ik op vakantie had vertaald van een boterkuipje testen, dat was goed gelukt al ben ik niet echt liefhebber van chocola in cake of taart.

7.  1 maal in de week een koekje bij de koffie en voor de andere dagen fruit, dat gaat ook nog steeds goed.

8. Blijven mee doen met Nederland in beweging, programma op npo 1.

9. Op vakantie vond ik een briefje met allemaal oefeningen zoals 15 maal opdrukken, 30 sqauts 5 x 1 minuut touwtje springen en nog meer, met deze oefeningen beginnen om mijn uithoudingsvermogen op te krikken.

Benieuwd wat het nieuwe jaar weer gaat brengen. Wat ik wel ga doen in het nieuwe jaar dat is opnieuw een lijstje maken.

2 dingen staan er al op 1 minuut koud afdouchen, nu is dat 30 minuten,ik doe mee met de challenge, begint op 1 januarie, wie mee wil doen kan zich nog opgeven bij coolchellenge.

Verder begint in februari een opruim challenge waar ik ook aan mee ga doen. 1 maand lang opruimen, weggeven.

Over weggeven gesproken. Ik heb 2 kaarten gewonnen voor de gezondheidsbeurs in Utrecht maar ga er zelf niet heen, mocht iemand belangstelling hebben laat het even weten. Het is in februari. (Inmiddels zijn de kaarten weg gegeven)

Verder nog even over de lidcactus, alle bloemen zijn er inmiddels af, ik heb ze geteld, er zaten 327 bloemen aan. Vorig jaar ging hij na de 1e bloei nog eens bloeien, ik ben benieuwd of dat nu ook weer gebeurd.

Oliebollen ga ik in het wafelijzer bakken zal vast net zo lekker zijn en een stuk minder vet.

Verder wens ik iedereen een goed uiteinde en een gezond en gelukkig 2017 toe.

nieuwjaar-39

10 gedachtes over “Terugblik en..

  1. ik wens jullie het allerbeste voor 2017!Wat heb je veel doelen bereikt!daar sta ik niet bij stil,maak geen goede voornemens.ik heb op je vorig bericht niet gereageert,mn beide schoonouders zijn met 2dagen verschil alle2opgenomen in het ziekenhuis en ik had het druk..het komende jaar mag je nog naailapjes verwachten ,want ik heb er nog,knipoog!groeten debora

    Like

Geef een reactie

