Kringloop en..

Vorige week deden we nog eens een rondje kringloop.                                                               Sinds we hier wonen hebben we iedere 5 jaar een nieuwe keukenkraan nodig. De laatste is 2 jaar geleden aangebracht door mijn man, was geen dure 20 euro. Nu zag mijn man een nieuwe in doos met handleiding maar zonder de slangetjes maar die hebben we nog van de oude kraan of van de kraan die er nu zit. Het was een gokje maar ze pasten eraan. Zul je zien dat de kraan deze keer geen kuren krijgt van lekkage. We zijn er in ieder geval op voorbereid.

photostudio_1484397275779

Verder vond ik 2 matrasbeschermers.

photostudio_1484397034226

Man vond nog een plaat van blik voor het dak van een nieuw vogelhuisje,

photostudio_1484397439488

En ons hallampje was al een tijdje stuk hij bleef maar branden terwijl hij normaal na een minuutje uitgaat. Gelukkig vond de man een nieuwe, ik miste het echt het was zo handig. Dat alles bij elkaar voor 5 euro.

 

Inmiddels heeft de man het vogelhokje in de tuin gezet en ik ben er blij mee, gezellig toch al die vogeltjes in de tuin. Voorheen hadden we alleen een voederplankje zonder dak, dit is veel mooier.

photostudio_1484396876928

Deze week ook eindelijk zeep gemaakt van een blok zeep wat ik eerder al eens kocht voor 50 eurocent. Dit is nog maar 1/3 van het blok zeep. Ik kan weer lange tijd vooruit.

photostudio_1484575754152

10 gedachtes over “Kringloop en..

  1. Ik ging van de week ook naar de kringloop om wat oude cd’s weg te brengen. Had heel koude handen in mijn wollen handschoenen en vond daar een paar ski handschoenen voor maar 2 euro precies mijn maat. Leuk is het zulke dingen ontdekken. Al zijn jullie er wel supergoed in hoor.

    Like

  2. 50 gram Marseillezeep raspen, 50 gram soda, 2,5 dl water. Water verwarmen geraste zeep en soda er in oplossen en klaar is het. Je kan ermee schoonmaken, afwassen de was ermee doen. Zelf was ik er soms een poosje mee maar vind niet dat het super schoon wordt dus ga na 2 keer weer over op mijn vertrouwde merk. Alleen gebruiken voor de witte was.

    Like

  3. Hoogste tijd om weer even bij je te ‘buurten’. Zijdelings zag ik je berichten voorbij komen, maar had nog niet de rust om te reageren. Slim om nu alvast een kraan te kopen, want als je er een nodig hebt moet je er weer duur aan. Maar ja, zoals je zegt, zul je net zien dat het nu niet nodig is.
    Heel creatief om zo’n plaat te gebruiken voor een iets anders, zoals het vogelhuisje. Ziet er ook nog eens heel stevig uit.
    Wij voerden tot bijna in de zomer de vogels, in grote getale kwamen de mussen er op af. Toen zijn wij er mee gestopt, maar dat is echt heel jammer, want nu hebben de vogels hun weg naar onze tuin niet meer gevonden. Terwijl ze het natuurlijk nu in de winter juist kunnen gebruiken.

    Like

Geef een reactie

