Kringloop, hout, wasmachine en breien

Vorige week gingen we naar een andere kringloop die op route lag naar een bezoek aan een kennis. De man vond er een nieuwe 5-pocketbroek voor 3,50. De pijpen waren aan de onderkant iets te wijd. Inmiddels heb ik de zoom los gehaald en haal hem even onder de naaimachine door, kwestie van een kwartiertje.

photostudio_1485516563729

Ook had de man kontakt met iemand die van een omgewaaide boom af wilde Doorsnee 90 centimeter. Hij moest hem zelf in moten zagen, geschat 3 kuub hout gratis.

photostudio_1486065030706

photostudio_1486064902875

Deze mochten ook mee.

photostudio_1486064957704

Ongeveer 6 weken terug liep ik door de bijkeuken en merkte dat mijn sokken nat werden, ik zei tegen de man mijn sokken zijn nat ik geloof dat de wasmachine de oorzaak is, man reageerde o jij ook al ik had ze ook nat.
Eerst maar eens kijken wat de oorzaak is. Oorzaak de pomp lekt. Miele is niet goedkoop met zijn pompen 109 euro. Voor wie nieuw mee leest, de machine kochten we in april 2010 voor 40 euro dus heeft al bijna 7 jaar meegedraaid.
Maar om daar nu een dure pomp in te zetten, nou nee.
Man ging op markplaats zoeken vond er wel een aantal maar nooit in de buurt. En de wasmachine begon steeds meer te lekken was het eerst een half kopje, later wel een schaal vol.
Deze week kwam de redding voor 25 euro kocht hij precies dezelfde nog goed werkende machine in de buurt bij “nette mensen” zoals hij vertelde bij thuiskomst.

photostudio_1486065804803

Hij zag er aan de buitenkant net uit inderdaad, maar de binnenkant grr moet je kijken, hoe krijgen ze het voor elkaar!

photostudio_1486051215377

Inmiddels heb ik hem schoongemaakt, de blauwe drek kwam er uit, maar hij wast goed. 3 wassen waren blijven liggen. Het had ook niet langer moeten duren. We laten hem eerst maar staan. De filter was er waarschijnlijk 1 keer uit geweest en dat had vast veel moeite gekost, men had er vet ingesmeerd wat helemaal vast zat gekoekt, man kreeg hem met een doek en tang met veel moeite los. Dit kwam er uit.

photostudio_1486050812418

 

Filter van de aangekochte machine

photostudio_1486050966604

Filter van de andere machine,

photostudio_1486051054370

Hopelijk gaat hij nog lange tijd mee.

Deze week ging er een clubje van start met het breien van deze sok ik besloot om mee te doen. Ik geloof dat ik wel 12 keer heb op gezet voor ik begreep wat de bedoeling was. Bij de achterkant van de sok stond tussen haakjes 1 verdraaid recht 1 avrecht 1 verdraaid recht breien, dit steeds herhalen. Hadden ze nou geschreven die 3 steken steeds herhalen was het duidelijker geweest. Ze konden het me maar niet uitleggen wat ik verkeerd deed. Nog een nachtje er over geslapen en toen viel het kwartje, ik had bijna het bijltje er bij neer gegooid.

photostudio_1486066995535

photostudio_1486049089624

Inmiddels aan de hiel toe.  Het garen had ik al een paar jaar geleden gekocht in een grote doos 10 bollen nog verpakt in plastic zo je het in de winkel koopt, samen  met heel veel andere breiwol. Daar ondertussen een trui, vest, sjaal van gebreid. Dus deze zijn  nu wel gratis. Toch ben ik blij dat ik geen duur garen heb gekocht.

photostudio_1486068576139

7 gedachtes over “Kringloop, hout, wasmachine en breien

  1. hebben jullie weer geluk met de goedkope wasmachine!!
    mooie sokken gaan het worden!
    langs deze weg van harte dank voor de toegestuurde post voor mn bday!!!!

    Like

  2. Ik ben steeds maar niet verder gegaan dan het bovenste bericht ‘uitgelicht’ en bemerkt nu pas dat er nog heel veel stukjes nog onderstaan. Wat stom van me… Ik ga komende dagen bij lezen :-)))

    Like

Geef een reactie

