Wedstrijd en..

Vorige keer heb ik het over een wedstrijd gehad waar ik aan mee wou doen, soms heb je een uitdaging nodig niet wetende waar ik aan begon. ik storte me er helemaal in en de bruine sokken uit het vorige verhaal waren bedoeld als opwarm ronde, je hoefde ze niet persé te breien.
Daarna was het wachten op het patroon voor de kwalificatieronde die inmiddels is afgerond. In de kwalificatie ronde moet je in 14 dagen een paar sokken breien precies volgens het patroon en als ze goed gekeurd zijn mag je door naar de volgende ronde.
Dit zijn de sokken die ik instuurde. Een makkelijk patroon maar

erg lastig breien, er waren dames die een blaar op de vinger hadden. Nog een nadeel is dat het allemaal in het Engels geschreven is. Voordeel was er ook, een geheel andere hiel leren breien die ook nog eens lekker zit.

En tijdens het lezen daar kwam ik verhalen tegen over wol verven dat leek me  ook een leuke uitdaging. Garen had ik wel maar niks om te verven. Toch de proef op de som genomen en het met inkt geprobeerd en het resultaat viel niet tegen.

Het is nog maar een begin maar wel verslavend. Het bolletje was creme kleurig en is gewassen, de kleur bleef dus zitten.

Gingen we dan niet naar de rommelmarkt?  Ja want voor de breiwedstrijd had ik kraaltjes nodig dus zoeken en vinden al is het niet voldoende. Gelukkig heb ik nog wat in huis.
Ook nog waterverf  met spatraampje en sjablonen samen 3 euro.

Tandenborstels 20 eurocent

en alvast voor het vakantiewasje deze voor 20 eurocent, vorig jaar had ik er net zo 1 en heb daar 7 weken mee gewassen.

en het zakje thee mocht ik zo wel meenemen, goed voor 4 kopjes thee

voor 2 euro een breimachine goed voor onderdelen.

we zijn ook bij de kringloop geweest en daar vond ik verf om wol mee te verven

een borduurpakket helemaal kompleet, ik ga het niet maken dat patroon maar ik koop het altijd voor het garen wat erbij zit

Een pak copieer papier samen 3 euro 50.

 

4 gedachtes over “Wedstrijd en..

  1. Moeilijk Engelse patronen! Knap hoor!
    Ik kocht onlangs ook een borduurpakket, Alleen voor de materialen. Zat veel borduurgaren bij.en dat allemaal voor 1,50.
    Ik ben nog nooit een breimachine tegengekomen bij de kringlopen. Wel diverse dure machinebreiboeken voor weinig. Ik heb zelf nog een oudje op zolder staan, een Brother. Wil me er ook weer eens in gaan verdiepen hoe dat ook alweer ging, Is nu denk ik 30 jaar geleden dat deze uit de doos is geweest.

    Like

Geef een reactie

