Sokken breien, breien, breien

Het lijkt dat hier niks meer gebeurd maar niets is minder waar.
Door de breiwedstrijd kom ik bijna nergens anders aan toe dan breien, behalve de nodigste huishoudelijke karweitjes en koken.
Niet geweten dat zo’n wedstrijd je zo in de greep kan hebben.

Eerst was er de opwarmronde, toen de kwalificatieronde, de 2e ronde en inmiddels ben ik door naar de 3e ronde en zit ik ook nog eens in het snelste team.

Je wil niet weten wat ik allemaal heb gebreid en toch hield ik op het eind maar 2 sokken over.  Wel prachtige goed passende sokken.

Wat had ik een pech, het was ook een techniek die nieuw voor mij was. Eerst brei je de gehele sok beginnend bij de teen en de hiel wordt er later ingebreid, wat zat het patroon vernuftig in elkaar. Voor mij zat het fenijn in de staart.

Waar ging ik de mist in? Het streeppatroon bestaat uit 4 toeren en bij de 3e toer wisseld de kleur, vlak voor het gele draadje voor de hiel er in werd gebreid moest je eindigen met 2 toeren van 1 kleur in de 3e rij van het patroon. Had ik 1 regeltje niet gelezen en breide mooi door tot de sok af was.
Toen kwam de hiel en ja toen had ik 1 rij teveel gebreid dus de hele boord moest er weer af. ik vond hem ook nog eens te groot dus haalde alles weer af en wisselde van breinaalden en begon over nieuw. Ondertussen moesten we nog een middag op visite en nog een morgen naar het ziekenhuis voor de botscan en bloed prikken, boodschappen ook meteen gedaan. Daarna weer vrolijk verder. Toen kwam ik weer bij de hiel waarvan ik eerst 2 uren aan het puzzelen ben geweest hoe dat nou eigelijk moest ik snapte het maar niet, het duurt bij mij altijd even voor het kwartje valt. Patronen die in het Engels zijn geschreven maken het ook niet echt gemakkelijk. Toen ik met de 2e sok bezig was zag ik nog een fout in de boord, had ik 3 toeren wit gebreid i.p.v 4 grr, weer afhalen en zo ben ik nog wel wat toertjes terug geweest. De afkanting was ook anders.

Laat naar bed normaal lig ik om half 11 maar nu waren het 2 avonden 12 uur en 1 zelfs half 1. De tuin riep ook naar me.
Toen kwam het moment van insturen en wachten of ze goed genoeg waren om door te gaan. Spannend was het.

Intussen ging mijn man alleen naar 3 rommelmarkten want ik durfde het niet te wagen om mee te gaan en zelfs ging hij vorige week alleen te boodschappen.

Wat kocht manlief? 3 rollen plastic voor het vacuumapparaat voor 1 euro en meer niet.

Een week eerder zijn we ook geweest daar kocht ik voor 1,50 nog kralen, nodig voor de wedstrijd en een zak lekkere walnoten voor 2,50. veel lekkerder dan uit de winkel.

Een rondbreinaald nr 4 voor 50 eurocent.

En had ik nog niet genoeg gekregen van breien?
Voor de zoon tussendoor nog een paar zwarte sokken en voor de man een paar sloffen.

Nu ga ik de bedden maar eens verschonen want dat is vorige week ook niet gebeurd. Het duurd nog een paar dagen voor de volgende ronde begint dus snel alles weer op orde

7 gedachtes over “Sokken breien, breien, breien

  1. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. Een heel avontuur zo, deze sokken breien.
    Het gooit je dagelijkse routine helemaal overhoop, maar het heeft wel wat vind ik, om in de ban te raken van zo’n wedstrijd. Toitoitoi!

    Like

Geef een reactie

