Rommelmarkt en..

Vakantie. We gingen met het warme weer er een weekje op uit met de Caravan in de buurt van Lobith. Jonge jonge wat een temperaturen. Voor de 13e keer met onze voortent van 1 euro. Onze buurvrouw zei toen we weggingen; onze dochter is weg van jullie voortent. Wij zelf ook nog steeds omdat hij heel sterk is en we lekker droog en warm kunnen zitten en natuurlijk wat meer leefruimte hebben.

Gistermorgen om 6 uur liep mijn wekker af, zo vroeg? ja want om 8 uur begon de rommelmarkt.
Veel heb ik er niet gevonden. Deze kleine breinaaldjes van 2,5 mm voor 20 eurocent.

Een stoommandje voor de snelkookpan voor 50 eurocent. De mijne had ik in de vaatwasser gedaan en zag er helemaal blauw uit, ik denk van de soda. Ik kreeg het er niet meer af.

En een koeltas voor op de fiets voor 50 eurocent. Mijn andere tas brak een ophangpootje af helaas waardoor hij niet meer goed blijft hangen. Ik had er anders veel plezier van.

Verder een B.osch wasdroger voor 20 euro met afdingen werd het 17,50 euro. Niet dat onze andere stuk was. Die gaat al weer 7 jaar mee maar als je dan zo’n koopje tegenkomt, hebben we 1 🤗 op voorraad, mochten de kinderen of iemand anders in de familie 1 nodig hebben. We hebben ruimte genoeg om hem droog op te slaan. Vandaag de was buiten gedroogd.

 

Wat was deze droger ook weer erg vervuild met stof geen wonder dat ze af en toe in de fik vliegen. De buitenkant zag er ook niet veel belovend uit. De meneer vertelde dat de mensen waar hij van was geweest een nieuw setje hadden gekocht en deze overbodig was, hij in de opslag had gestaan voor een tijdje dus was hij wat stoffig geworden en het had s’ochtends een klein beetje geregend. Een middagje poetsen maar dan heb je ook wat.
Ik vermoed eerder dat de was door al dat stof niet meer droog werd en er daarom een andere is gekocht, te beroerd om er wat stof uit te halen, de zeef was aan alle kanten dicht geslibd.

Een middagje poetsen met een rager, oude tandenborstel en stofzuiger en dan heb je ook wat. Ik wordt er blij van aan de ene kant maar vind het wel erg als mensen zo slordig omgaan met hun apparatuur en dan maar weer een nieuwe kopen.

Man vond nog een helemaal nieuwe tom.tom in doos met rekening van 149,00 voor 5 euro en hij werkt helemaal goed. Slechte foto in de auto genomen.

Wij zitten nooit zonder.

Weer thuis gekomen zagen we op  het nieuws dat er iemand was verdronken in de Waal vlakbij waar we op de camping zaten.

We zeiden nog tegen elkaar er zijn wel strandjes maar je ziet niemand zwemmen, het zal wel te gevaarlijk zijn vanwege  de stroming en de scheepvaart.

7 gedachtes over “Rommelmarkt en..

  1. Ook in de Lek die heel verraderlijk kan zijn verdrinkt nog wel eens iemand. Sommige mensen onderschatten echt de kracht van het water. ALs je er de ruimte voor hebt is een koopje nooit weg natuurlijk. Ik heb momenteel twee wasmachines die van mijn moeder die niemand wilde zonde om weg te doen. Heb toevallig twee aansluitingen dus gebruik ze of tegelijk of bij toerbeurt. Een wasdroger gebruik ik niet droog altijd buiten en heel soms als het niet goed droogt buiten binnen.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dat is waar ze onderschatten het. Handig toch om er 2 voor een koopje te hebben zit je nooit zonder.
      Ik hang de was ook bijna altijd buiten zoals gisteren, het was bijna droog en toen kwam er toch een buitje dus vlug alles er af en nog 10 minuten in de droger, ik heb dan geen zin meer om het nog eens op een rekje te knijperen.

      Liked by 1 persoon

      • Ja ik heb een grote luifel bij mijn blokhut waar ik 5 lijnen onder kan spannen dus het hangt bij mij altijd droog ook al regent het. Dat scheelt wel. Heb wel droge was binnengehaald dan moest ik rennen door de regen omdat het anders weer nat werd maar dan was het toch nog droog geworden.

        Like

Geef een reactie

