Logé en Kringloop

Afgelopen 14 dagen hadden we de trouwe viervoeter van de kinderen logeren.

Blij dat net daarvoor de kat zijn jong op heeft gehaald nadat hij de hele dag hier om de deur heeft zitten jammeren en mekkeren. Was wel apart het lijkt net of die katten elke keer hun jongen hier willen dumpen. s’Avonds zag ik opeens de oude kat zijn jong voeren, ze keek heel alert of niemand het zou zien. Ik had de luxaflex nog naar beneden zodat we zeker niet zo opvielen. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

Als de hond er is kunnen we gerust wel even weg voor de boodschappen en de kringloop waar ik een lief bloesje vond voor 1 euro 50 en het past zo leuk overal bij.

Na de was wel even gestreken

Ook nog een blauwe lange broek die heerlijk zit, beetje rekbaar voor 1 euro 50. De lengte was zelfs goed. Op de foto ziet de kleur er minder uit maar hij was nog bijna nieuw en niks vlekken.

De week erna bleef ik toch maar thuis, het beestje werd zo ziek als een hond, hevige diaree had hij de woensdag en donderdag nam de man diareeremmers mee maar dat werkt nog niet zo snel, s’avonds kon hij bijna niet overeind komen had hoge koorts dus besloten we vrijdag om een dierenarts te bezoeken.

Volgens de dierenarts zag ze er wel goed uit maar ze had wel pijn daarvoor kreeg ze een injektie en het advies was rijst met kipfilet als voer een paar dagen en doorgaan met de diareeremmers en dan een hogere dosering. Na een paar dagen knapte het gelukkig op en konden we hem gisteren weer naar z’n eigen baasjes brengen. 10 jaar is het beestje en kan nog wel een paar jaartjes ouder worden hopelijk. Wat een spanning gaf dat allemaal.

Soms heb ik even zin in iets anders en zag dat mijn zak zeeglas er al een jaar stond, toch eens kijken of ik er wat leuks van kan maken. Het is nog een broedproces. Op Pinterest staan mooi voorbeelden en inmiddels heb ik ook bedacht waar ik het glas op ga plakken al kan ik heel veel voorstellingen maken.

Het waslijntje moet je er nog even bijdenken.

Ik ga het nog oefenen voor verbetering maar vind het idee zo leuk. Je kan er alle kanten mee op. Heel veel glas heb ik verzameld, het meeste zit in de grote vazen voor het raam.

En deze weeek haalde ik deze uit het rek voor 1 euro 50 nog helemaal nieuw alvast voor de wat koudere dagen want het is 1 met lange mouw.

Dan als laatste deze foto’s van een vieze oude theedoek. Ik zie heel vaak op internet de vraag wat doen jullie aan die vlekken van bramenjam, bessenjam of andere nou je wast eerst de potten schoon in sodawater en als je klaar bent en de potten gevuld zijn stop je de doek in het sopje soda het verkleurd dan naar licht blauw en na het wassen is het weer helemaal schoon, per toeval een keer ontdekt.

Geef een reactie

